Kezdőlap Kapcsolatfelvétel +36.70.3178645 mobilon vagy írjon nekünk Oldaltérkép
Magyar
Italy
English
 
Navigáció: 70 éve született a Vespa – jubileumi modellek a Rallye-n
HÍREK
MULTIMÉDIA
HITEL-FINANSZIROZÁS
SHOP
NETWORK
EXTRA
NAPTÁR
November
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Egyéb hírek
Nissan Juke-R - a fenevad Buda..
2012-06-04
Június 2-án, szombaton a pesti alsó rakparton tombolt a 485 lóerő.
A Hyundai bemutatta a harmadik..
2012-04-30
Immár kétféle tengelytávval gyártják, öt- és hétüléses változatban érkezik az eddigi legszebb Hyundai városi terepjáró.
Lamborghini Urus - 600 lóerős ..
2012-04-29
Igazi szuperatlétát mutatott be Pekingben Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke.
Ingyenes terepvezetés lesz máj..
2012-04-24
Az előzetesen regisztrált jelentkezők a Ford Solymár off-road napján akár már sározhatnak is az új Ford Ranger-rel.

Összes rss hír

 
 

Luxus tengeralattjáróból zümmögő darázs, olajos motorkerékpárból dolce vita életérzés. Így lett a Vespa hét évtizedes történelme alatt a világ egyik legnépszerűbb robogója

és erre az évfordulóra egy vadonatúj, jubileumi modellt dobtak piacra, melyből csak pár ezer darabot gyártanak. Teszteld velünk a jubileumi Vespát a Mátrai és Egri Borvidék útjaink, az I. Motoros Borok Útja Rallye mezőnyében!

Az ikonikus olasz motorgyártó története 1946-ra nyúlik vissza, akkor került ki az első Vespa (olaszul darázs) a Piaggio cég gyárából. A történet azonban még ennél is korábban kezdődött. Rinaldo Piaggio 1884-ben Genovában megalapította a róla elnevezett vállalatát, mely kezdetben luxus tengerjáró hajók kabinjának berendezéseihez szállított első osztályú faanyagot. A század végén már a vasúti kerekek készítésével is foglalkoztak, majd tengeralattjáró felderítésére és megsemmisítésére alkalmas motoros hajók, később pedig repülőgépmotorok és helikopterpropellerek gyártásával bővült a cég tevékenységi köre. Az első világháború évtizedekre meghatározó változást hozott a vállalat életébe: repülőgépeket és hidroplánokat kezdett gyártani. A genovai üzem mellett 1917-ben Pisában, négy évvel később pedig Pontederában nyitottak gyárat.


Ebben a pontedrai gyárban (is) készültek az első modellek 1950-ben

A második világháborúban nagy veszteség érte a Piaggio vállalatot, a pisai és pontederai repülőüzemeket ugyanis a szövetségesek szinte a földdel tették egyenlővé. Az alapító tag fiának, Enrico Piaggionak volt a feladata ezeknek az üzemeknek a helyreállítása. Enrico nem szerette a korabeli motorkerékpárokat, kényelmetlennek és alaktalannak tartotta azokat, amelyeken nehéz kereket cserélni, ráadásul gyakran bepiszkolják az emberek ruháit. Tudta azonban, hogy az embereknek szükségük van egy könnyű, gyors, és olcsó közlekedési eszközre. Az igény pedig egyértelműen óriási volt, hiszen az ország járműállománya a háború során szinte teljes egészében odaveszett. Enrico ezért megbízta egyik mérnökét, hogy a megadott szempontok figyelembe vételével tervezzen egy motorkerékpárt. A mérnök a légi járművek tervezése terén szerzett tapasztalatait felhasználva alkotta meg az új járművet, a robogót, melynek karosszériája és kormánya ennek köszönhetően emlékeztetett a repülőgépekére. A 98 cm3-es robogón a sebességváltó kar a kormányra került, a motor pedig a hátsó kerékhez, a robogó elejére nem teleszkópvillát tervezett, hanem a repülőgépgyártásban használatos levegőkaros kormányoszlopot, amely megkönnyítette a kerékcserét, a karosszéria pedig megvédte a vezetőt a piszoktól. A vezetési pozíciót pedig úgy tervezte meg, hogy kényelmesen és biztonságosan üljön a sofőr.

Piaggio pontederai üzeméből kereken egy évvel később, 1946 áprilisában gördült ki az első 15 darab, Vespa névre keresztelt kétkerekű. A robogó a nevét Enricótól kapta, akit az első robogó egy darázsra emlékeztetett. Amikor az új közlekedési eszközt bemutatták, az emberek többsége kíváncsian, és érdeklődve fogadta, bár szkeptikusak is voltak jó néhányan, akik nem hittek a robogó jövőjében. A Vespa azonban nem várt sikert aratott. Az értékesítést a Lancia kereskedelmi láncán keresztül kezdték meg, és a 60 km/h sebességre is képes robogóból 2484 darabot adtak el. Sikere óriási volt, és miután az első évben legyártott 2000 darab kevésnek bizonyult, a nagyarányú kereslet miatt 1949-ben 35 ezer darabot, 1950-ben pedig már 60 ezret készítettek belőle.


1960-ban már nagyüzemi gyártás folyt – ekkor már bőven túl voltak az első egymillió darabon

A második világháború után újra talpra álló Olaszországot a Vespával motorizálták, és a Piaggio látta el robogóval az egész országot. Az első tíz évben egymillió Vespát gyártottak (1956-ban ünnepelték az egymilliomodik darabot), amely az ötvenes évek közepére már világszerte az egyik legkelendőbb közlekedési eszközzé vált, és több országban, mint például Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Belgiumban, Brazíliában, Indonéziában és Indiában is gyártották. A Vespa az egész világon az olasz stílus és elegancia egyik szimbóluma lett, amelyet a mára a 18 milliót meghaladó legyártott példányszám is bizonyít.

A robogó megszületését a külföldi piacok is érdeklődve figyelték, a közönség és a sajtó is kifejezte csodálatát. A The Times úgy írt róla, mint a "római harci szekér óta nem látott eredeti olasz termék". Enrico Piaggio a külföldi eladásokat világszerte kialakított szervizhálózattal is segítette, 1953-ra már több mint 10 ezer Piaggio szervizállomás volt a világon, Amerikát és Ázsiát is beleértve. Rendkívüli külföldi sikerét jellemzi, hogy az ezredfordulón az Egyesült Államokban (miután 15 év után visszatért a piacra, ahonnan egy 1985-ös kétütemű motorok károsanyag-kibocsátására vonatkozó új törvény miatt került ki) rögtön akkora sikert aratott, hogy 20%-os piaci részt szakított ki magának. 2001-ben 6000 Vespa robogót adtak el a tengerentúlon, 2002-ben pedig több mint 7000 darabot.


Dunakeszin május 5. óta valódi „dolce vita” környezetben ismerkedhetnek meg a leendő boldog tulajdonosok a legújabb modellekkel

A Vespa sikerét jól mutatja, hogy hetven éves gazdag múltja során nemcsak a hamisítatlan olasz „dolce vita” életérzés kétkerekű megtestesítője, hanem egyben a robogó szinonimája és ikonikus képviselője is lett. Ezt az életérzést élhetik át azok, akik még most, az utolsó pillanatban leadják a nevezésüket a június 3-án rajtoló I. Motoros Borok Útja Rallye-ra. A Vespa gyár ugyanis 50 db jubileumi modellt ajánlott fel a versenyre. Az új modellek hamarosan meg is érkeznek Magyarországra, ahol megvásárolhatóak lesznek többek között a vezérképviselet Dunakeszin május 5-én átadott vadonatúj szalonjában.

Az I. Motoros Borok Útja Rallye nevezési lapját ide kattintva tudod kitölteni! Találozzunk a rajtrácson!


Forrás: Magyar Borok Útja Rallye - www.borokutja.hu


Nyomtatható változat Küldje el a cikket ismerősének Ugrás a lap tetejére

Sikeres szezonkezdet Csányi Ge..
2016-05-09

A H-MOTO Team pilótái tisztesen helytálltak a szezonnyitó futamaikon.

» Bővebben
Forma 1 - Jubileumi koncert
2015-07-14
A 30. Formula–1-es Magyar Nagydíjra készül a Hungaroring csapata,
» Bővebben
Formula 1 Magyar Nagydíj 2015
2015-07-13
Klasszikus.
» Bővebben
Red Bull Air Race ismét Budape..
2015-06-29

Az ingyenes eseményre több mint félmillió nézőt várnak július első hétvégéjén a Duna partra!

» Bővebben
A Nitro Circus meghódította Ma..
2015-06-20

Az elmúlt hétvégén Budapest látta vendégül az amerikai Nitro Circus idén Európában turnézó show-ját. Vasárnap est..

» Bővebben
VILÁGSZÁM – A NITRO CIRC..
2015-04-22
„A benzingőz ünnepe, a szupersztár Travis Pastrana, a világ legjobb freestyle motocross versenyzője, az őrült trükkökr..
» Bővebben
 
Kaland "Pillangó / Papillon"
Bruttó ár: 2 000 Ft
" Henri Charriere önéletrajzi bestsellere nyomán készült ez a klasszikussá vált film, mely egy szökés története a világ egyik legkegyetlenebb börtönéből, a Guyana-i Ördögszigetről. Főhőse, Pillangó egy kisstílű tolvaj, ám r
» Bővebben
Vásárlás
Zenei DVD "Simply Red: The Greatest V..
Bruttó ár: 3 500 Ft
" 01. Money's Too Tight To Mention 02. Come To My Aid 03. Holding Back The Years 04. Open Up The Red Box 05. The Right Thing 06. Infidelity 07. Maybe Someday 08. Ev'ry Time We Say Goodbye 09. It's Only Love 10. A New Flame 11. If You Don't Know Me By
» Bővebben
Vásárlás
Asrock ALIVENF7G-HD720P alaplap
Bruttó ár: 12 000 Ft
» Bővebben
Vásárlás
Jóga "Eredeti Jóga - KÖNNYŰ GYAK..
Bruttó ár: 1 100 Ft
" A jóga nemcsak tornagyakorlat �miként azt sokan gondolják. A jóga a Kelet több ezer éves múltra visszatekintő nagy kincse. Megmozgatja a testet, segít az ellazulásban és fejleszti a koncentráló képességet. A gyakorlatok bizonyítottan alkalma
» Bővebben
Vásárlás

További hírek

 
A keresés helye?
cikk videó shop
KIEMELT PARTNEREK
HÍRLEVÉL
HÍREK | MULTIMÉDIA | HITEL-FINANSZIROZÁS | SHOP | NETWORK | | EXTRA | KAPCSOLAT
 
 
 
 
| Ajánlás emailbe | Szerzői jogok
Copyright © 2007-2008. MOTORSOKK. All rights reserved.
 
0.13908696174622